לדלג לתוכן
טכנולוגיית BioMogo

BioMogo ברוקס ספורט ® חושפת את הנעל המתכלה. 

טכנולוגיה פורצת דרך מביאה לעולם את הסוליה הפנימית המתכלה הראשונה לרצים.

סאן דייגו – 15 בנובמבר, 2007 – תאגיד ברוקס ספורט (Brooks Sports, Inc.), חברה מובילה בביצועיה בתחום הריצה, הציגה היום במסגרת פגישת מכירות את BioMoGo, הסוליה המתכלה הראשונה בעולם.

בפריצת דרך מזהירה בתעשיית האתלטיקה, בהציעה לרצים עוד נעליים ידידותיות לסביבה, ברוקס עיצבה את הסוליה הפנימית BioMoGo כך שתתכלה בחמישים פעמים מהר יותר מזו של נעלי ספורט שגרתיות. הסוליה הפנימית BioMoGo כוללת תוסף טבעי, לא רעיל, אשר מגביר במהירות את שיעור ההתכלות על-ידי עידוד מיקרואורגניזמים אנאירוביים לפרק מרכיבים למוצרי לוואי שניתן למחזר. בזמן שהסוליה הפנימית המסורתית Ethylene Vinyl Acetate™)  EVA) יכולה לשרוד עד ל- 1,000 שנה באתר אשפה מתחת לאדמה, מחקרים מקיפים הוכיחו שהסוליה BioMoGo יכולה להתכלות תוך 20 שנה לערך באותה סביבה.

עם השימוש של הסוליות BioMoGo בנעליים שלה, ברוקס תחסוך כמעט 30 מיליון פאונד [יש לעשות את החישוב בקילוגרמים?] של פסולת הקבורה באדמה לאורך תקופה של 20 שנה. “BioMoGo מציעה לרצים נעלים בעלות ביצוע ואיכות בלתי מתפשרים ובאותה עת מקטינה את ההשפעה הפוגעת שיש לנעליים על כדור הארץ,” אמר פיט המפרי (Pete Humphrey), סגן נשיא מחקר ופיתוח הנעלה בתאגיד ברוקס ספורט. “השקת BioMoGo בקולקציה שלנו הנה רק דרך אחת שברוקס עושה כדי לוודא שללקוחותיה תהיה סביבה בריאה גם בעתיד הרחוק.”

בעוד הטכנולוגיה MoGo, של מובילת התעשייה ברוקס, מציעה את כל היתרונות, BioMoGo מספקת לרצים יותר תמיכה, יותר ריבאונד, תחושת רכות ראשונית, פחות בלאי, ויכולת ביצוע עקבית בטווח רחב של טמפרטורות.  בלי לאבד מהיציבות או מהביצוע, BioMoGo מפחיתה במידה משמעותית את ההשפעה הפוגעת בסביבה כשנעלים מגיעות לאתר אשפה מתחת לאדמה.

“ברוקס מתמקדת בנתינת פתרונות כוללים וארוכי טווח למוצרים”, אמר דרק קמבל (Derek Campbell), מהנדס חומרים עבור הצוות ‘מושגים עתידיים’ של ברוקס. “המשמעות הנה להבטיח ש- BioMoGo יכולה להתפרק למרכיבים בהם ניתן להשתמש שוב ואשר יזינו את האדמה לדורות הבאים.”

BioMoGo מחזקת ומעודדת סוג של התכלות שדורשת קיום בו-זמני של שלוש תנאים סביבתיים: העדר חמצן, המצאות הרבה מיקרואורגניזמים ולחות. ההתכלות של BioMoGo לא תתרחש ללא “השילוש המלוכד” הזה. שלושת התנאים הסביבתיים האלו לא נמצאים במקומות בהם נועלים או מאחסנים נעלים. ההתכלות יכולה להתרחש רק לאחר שהנעל נזרקת ונקברת עמוק באתר אשפה פעיל וסגור. ברגע שה- BioMoGo נפגשת עם “השילוש המלוכד” הזה, היא מתחילה להתפרק ליחידות מזינות. זה גורם לפחמן שהיה כלוא בנפט המקורי להיות זמין לצמחים ולחיות עבור גדילה.

למרות שהשימוש בטכנולוגיה של BioMoGo בהנעלה כרוכה בנכס אינטלקטואלי יקר ערך, ברוקס החליטה מההתחלה שתתייחס לתגלית של הסוליה הפנימית החדשה כתגלית שמקורותיה לא חסויים. “אנו מאמינים בשיתוף ה- BioMoGo עם חברות הנעלה אחרות, ועם חברות שונות באופן כללי, כיוון שכך ההשפעה של הטכנולוגיה הזאת על העולם, בו כולנו חיים, תהייה גדולה יותר,” אמר ג’ים וובר (Jim Weber), נשיא ומנכ"ל של תאגיד ברוקס ספורט.

בנוסף להפחתה באתרי האשפה, תהליך הייצור של BioMoGo נובע מאותו ‘פעולת תבנית דחיסה’, Compression Molded Perform) CMP) בו משתמשים בתהליך הייצור של הסוליה הפנימית של MoGo. CMP ‘פעולת תבנית דחיסה’ הנו תהליך ייצור יעיל וידידותי לסביבה, אשר מפחית את האשפה ב- 50% ומגדיל את אחידות החומר ב- 200%.

BioMoGo תופיע לראשונה ב- 1 ביולי, 2008 בנעל בעלת התמיכה המובחרת Trance™ 8. כל הנעלים במבחר ההנעלה היעיל [הביצועיסטי] לריצה של ברוקס ישלבו את BioMoGo עד סוף שנת 2009. BioMoGo הנה הפרויקט האחרון שברוקס יזמה במסגרת מיקודה בשימור וחוזק המוצר.  דוגמאות נוספות כוללות שילוב תהליך CMP (‘פעולת תבנית דחיסה’), הצגת הגומי הירוק HPR, הפחתת PVC, פיתוח קופסת נעליים ידידותית לסביבה, בחינה מדוקדקת של כל חלק נוסף מודפס וההשפעה על הסביבה של שותפים למכירה [שותפים קמעוניים]. המגאזין המוביל ‘עולם הרצים’ (’Runner’s World’) העניק לברוקס את “פרס ההמצאה” לשנת 2006 של ‘עולם הרצים’ הבינלאומי עבור מאמצי הנהלת המותג לטובת הסביבה.

בבקשה בקרו ב- “חדר הירוק” באתר האינטרנט של ברוקס ספורט www.brooksrunning.com/greenroomעבור מידע  נוסף על Bio Mogo ועל תוכניות ניהוליות של ברוקס העוסקות באחריות חברתית וסביבתית.

אודות ברוקס
תאגיד ברוקס ספורט (Brooks Sports, Inc.) הנו חברה מובילה בתחום הריצה אשר מעצבת ומשווקת קו הנעלה ביצועית, הלבשה ואביזרים נלווים, ביותר מארבעים מדינות סביב העולם. ברוקס נוסדה בשנת 1914 כחברה בת של תאגיד ברקשיר הת’אווי (Berkshire Hathaway Inc.), ומשרדיה הראשיים הנם בבות’ל וושינגטון, ארה"ב (Bothell, Washington) ליד סיאטל. המשימה של החברה הנה להוות השראה לכל אחד ואחת לרוץ ולהיות פעילים באמצעות יצירת ציוד חדשני אשר מאפשר לרוץ דרך ארוכה, מהנה ומהירה.בקרו באתר האינטרנט www.brooksrunning.com עבור מידע נוסף.